رانا با موتورهای جدید درراه است
 

به منظور ايجاد تنوع سبدسوخت در رانا، پروژه انطباق اين خودرو با خانواده موتور اي.اف در ايران خودرو آغاز شده كه در فاز نخست آن، موتور ئي. اف.7 پايه گاز سوز روي رانا نصب مي‌شود.
ميرجواد سليماني قائم‌مقام مديرعامل ايران خودرو در محصول و كيفيت، با بيان اين مطلب، گفت: براي انطباق موتور ئي. اف. 7 پايه گاز سوز روي رانا تغييراتي در اين خودرو و عمدتا در محفظه موتور آن ايجاد مي‌شود.
وي طراحي مجموعه‌هاي اگزوز، خنک کاري، ورودي هوا، سيستم سوخت رساني (گاز و بنزيني)، کولر، برق و الکترونيک را از جمله تغييرات رانا براي انطباق با موتور ئي. اف. 7 عنوان كرد و گفت: نمونه‌هاي قطعات جديد توليد شده و عمده آزمون‌هاي مرتبط با صحه‌گذاري و تاييد اين خودرو به اتمام رسيده است. سليماني از آغاز هر چه زودتر فعاليت‌هاي مربوط به صنعتي‌سازي اين محصول خبر داد و گفت: با برنامه ريزي به عمل آمده، زمان توليد انبوه اين محصول نيمه اول سال 92 خواهد بود. قائم مقام محصول و كيفيت افزود: در سند پورتفوليوي رانا، به منظور تامين نيازهاي بازار ايران و بازارهاي هدف صادراتي، طراحي و توسعه موتور ef4 سومين موتور از خانواده ef و نصب آن روي رانا در برنامه ايران خودرو قرار گرفته است.
وي مصرف سوخت پايين، قابليت دستيابي به استاندارد آلايندگي روز اروپا يورو 5 و بهره مندي از فناوري روز جهان را از ويژگي‌هاي اين موتور عنوان كرد و افزود: رانا با موتور ئي. اف. 4. قابليت صدور به بازارهاي اروپايي و آسيايي با استانداردهاي بالاي آلودگي و مصرف سوخت را خواهد داشت.سليماني از انجام تمامي فعاليت‌هاي طراحي و توسعه موتور ملي 1400 سي سي و انطباق آن بر روي رانا توسط مهندسان و کارشناسان گروه صنعتي ايران خودرو خبر داد و گفت: با اتمام كارهاي صحه گذاري و تطابق با استانداردهاي لازم، رانا با موتور 1400 سي سي نيز در نيمه دوم سال 92 به توليد خواهد رسيد.قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو تجهيز رانا به موتور ديزل ملي را از ديگر اقدامات براي توسعه سبد سوختي اين خودرو عنوان و اظهار كرد: پس از اتمام طراحي، ساخت، انجام آزمون‌هاي دوام و توليد موتور ديزل ملي efd و عرضه سمند ديزلي به بازار، تجهيز رانا به موتور ديزل ملي efd نيز در آينده نزديک آغاز خواهد شد.وي افزود: نيازمندي‌هاي طراحي موتور ديزل ملي efd براي نصب روي هر دو پلت‌فرم رانا و سورن به طور مشترک در نظر گرفته شده و مراحل جانمايي موتور برروي رانا و آناليزهاي مهندسي در حال انجام است كه پس از آزمون‌هاي لازم، رانا با اين موتور نيز به بازار داخل و بازارهاي صادراتي عرضه مي‌شود.سليماني رانا با موتور ديزل را برخوردار از استاندارد آلايندگي يورو5 دانست و گفت: مصرف سوخت ترکيبي اين محصول حدود پنج ليتر در صد كيلومتر است.
قائم‌مقام محصول و كيفيت ايران خودرو يادآور شد: با توجه به پورتفوليوي محصول رانا در ايران خودرو، موتورهاي tu5، ef7 – cng ، ef4 و efd براي اين خودرو در نظر گرفته شده و فاز رانا با موتور tu5 به مرحله توليد انبوه رسيده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 569
بازدید ماه : 12756
بازدید کل : 462470
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2